Monday, August 17, 2009

ANCAMAN KESELAMATAN RAKYAT

Aku sebenarnya hendak menyambung akan coretan berkenaan dengan ancaman keselamatan kepada usahawan Melayu, dengan tujuan untuk berkongsi pendapat dan pandangan kerana aku pun mula nak menceburi bidang usahawan. Tetapi benak di kepala aku memikirkan pekara lain yang aku terpanggil untuk memberikan pendapat demi untuk Negara tercinta ini.
Semasa aku mebelek surat khabar hari ini, aku terpandang satu kenyataan yang di buat oleh Tok Guru (YAB Dato Nik Aziz), lagi Tok Guru menyebut berkenaan dengan syurga bukan untuk penyokong parti yang melawan atau menentang PAS. Aku terkejut dan bertanya sendiri apakah beliau yang menentukan siapa yang akan masuk syurga??
Tok Guru nak berpolitik, berpolitiklah tapi jangan main dengan ugama, kerana ini boleh memecahkan keimanan sesaorang. Aku terpaksa mencabar Tok Guru supaya adakan bancian di Kuala Lumpur, Johor Bharu dan bandar-bandar yang terdapat kelab-kelab dang dut, perhatikan berapa ramai GRO yang berasal dari KELANTAN???? Kenapa mereka memileh menjadi GRO sedangkan mereka berasal dari sebuah negeri yang mendapat jolokan SERAMBI MEKAH!!!!!!
Kebelakangan ini juga terdapat terlalu banyak lapuran dan coretan di dada-dada akhbar akan kisah-kisah yang menyayat hati di mana anak-anak kecil di bunuh dan di buangkan sebagai bangkai binatang, cuba lihat dari manakah kejadian ini bermula.
Tok Guru, jangan cakap berkenaan syurga, aku ingin ingatkan dalam kitab Ihyak Ulumuddin Imam Ghazali ada mengisahkan berkenaan seorang ahli sufi perempuan yang bernama Rabiatul Adauwiyah, dia dalam doanya mengatakan "Syurga milik Mu Ya Allah, Neraka juga milik Mu Ya Allah, Aku juga milik Mu Ya Allah, aku beriman kepada Mu Ya Allah kerana takutkan adzab Mu Ya Allah. Maka aku pohonkan kepada Mu Ya Allah letakan aku di tempat yang Engkau akan tentukan Ya Allah"
Nah! aku katakan yang ini doa seorang ahli sufi yang di sebut oleh Imam Ghazali tapi kenapa Tok Guru sewenang-wenang dan begitu mudah menentukan syurga. Masha Allah! aku bermohon semuga Allah memberikan petunjuk kepada seluruh umat Islam di Negara ini supaya tidak menjadi fasik kerana dek politik.
Bekerjasama dengan UMNO tidak boleh, kebebasan menjual arak dan membina kuil di kawasan yang ramai penduduk Islam di benarkan, apakah ini???? Tok Guru dan mereka yang terlibat akan di tanya lebih dulu dari kami yang kurang ilmu ini. Di dunia hari ini anda boleh meyesatkan Ummah dengan objektif politik anda, ingat apabila sampai Syarakatul maut anda akan melihat apa yang menanti.
Sekali lagi aku minta janganlah ugama dijaja hanya kerana inginkan kedudukan. Kembalilah kepangkal jalan, taubatlah sebelum pintu taubat itu tertutup. Seruan ini untuk semua mereka yang menjaja ugama untuk kepentingan sendiri dan politik.
Patah sayap aku terbang jua.

No comments:

Post a Comment