Tuesday, August 4, 2009

UMAT ISLAM SELANGOR BAKAL JADI KORBAN

Hari ini aku terpanggil untuk memberikan pandangan dan pendapat aku sendiri akan apa yang berlaku di negeri Selangor. Dulu bila Pakatan Rakyat -PR- menang macam-macam cerita dan sms yang aku terima terutamanya mengutuk bekas MB - Khir Toyo, selepas mendapat MB baru Khalid Ibrahim, konon nya Selangor akan di tadbir dengan lebih baik. Apa tidak nya ahli koprat yang berjaya kini mentadbirkan sebuah negeri.
Persoalan nya sekarang apakah Khalid sebenarnya yang mengemudikan negeri Selangor atau dia hanya tukang cerita seperti "Beruk Raja"? bak kata perpatah Melayu di suruh duduk, duduk disuruh pergi, pergi. Janji yang di tabur semasa pilihan raya hanya menjadi janji dan mereka yang dijanjikan masih menunggu janji. Ibu tunggal di Selangor sekarang telah menjadi IBU TINGGAL, saban hari cerita mereka terpapar di dada akhbar dan jauh dari itu ada IBU TINGGAL di Selangor terpaksa melayan "pelanggan" sebaik habis pantang.
Kini di Selangor lesen rumah urut dan pusat-pusat judi telah menjangkau ribuan dan kebanyakan tempat-tempat ini di miliki oleh kaum Cina, kerana pada mereka tiada haramnya, tapi siapakah yang bakal menjadi korban di pusat-pusat ini adalah umat ISLAM yang cetek ilmunya. Walaupun Hassan Ali setiap minggu mengadakan ceramah Perdana di merata masjid di Selangor, tetapi kesanya amat tipis. Mengapa ini terjadi, kerana nawaitu Hassan adalah POLITIK bukan jihad dan perjuangan suci dan ikhlas.
Aku juga melihat seorang ahli Angkatan Muda PKR yang membawa arahan tawarkan mengadakan seminar dengan kadar RM5000.oo hampir setiap minggu mencari peserta untuk menghadiri kursus usahawan, tetapi sebenarnya lebih kepada doktrinasi politik. Tukang cari peserta di bayar RM10.00 bagi setiap peserta yang di bawa dan peserta juga di beri wang saku untuk menghadiri seminar ini. Jadi tidak hairanlah ramai yang turut serta bila ada demonstrasi jalanan.
Kepada pemimpin Islam di Selangor aku nasihatkan luaskan pandangan dan jauhkan perhatian anda kepada masa hadapan Islam dan Melayu, jangan kerana marah kepada sesaorang yang lalu anda musnahkan seluruh masa depan masyarakat Islam di Selangor.
Kepada Khalid Ibrahim, anda tidak mampu berbuat seperti anda di PNB dulu kerana hidung anda sudah di tindik dan perlu menurut kata, kepada Hassan Ali khutbah yang anda baca anda sendiri tidak paham dalam merealisasikan nya, jika anda masih bermimpi bangunlah dari mimpi, jika anda tersilap simpang belum terlambat mencari jalan pulang dan carilah jalan pulang yang hakiki bukan lagi di buai mimpi.
Patah sayap aku terbang jua.

No comments:

Post a Comment