Wednesday, August 5, 2009

POTENSI BAKAL KENA KORBAN

Beberapa hari lalu aku mencoretkan tentang orang Islam Selangor menjadi korban dan hari ini aku melihat kenyataan MB Selangor yang tidak mampu mengambil tindakan untuk memperbaiki cara hidup orang Melayu dan Islam di Selangor, mungkin kerana teguran yang di buat Hassan Ali tidak langsung di ambil kira oleh Khalid Ibrahim - takut nanti kena undi tak percaya agaknya!!!!!
Aku juga membaca tulisan Zulkifli Nordin -PKR Kulim yang menyokong Hassan Ali, tapi percayalah Khalid dosen't have the will power and balls to amend the system sebab hidung dah kena tindik.
Aku tidak mahu mengajar orang politik berfikir kerana mereka selalu sangka mereka pandai dan bijak walau pun mereka tidak begitu, cuma aku ingin ingatkan mereka jangan jadi kacang yang lupakan kulit. Bila nak dapat kedudukan semua janji manis di taburkan tetapi bila dah dapat kedudukan hanya kepentingan sendiri yang di utamakan - aku maksudkan kepada semua orang politik bukan untuk mereka yang aku catitkan sahaja.
Bagi Zulkifli Nordin dan Hassan Ali pada pandangan aku, akan mempunyai potensi menjadi korban jika anda boleh merosakan rancangan Anwar Ibrahim. Percubaan Anwar Ibrahim untuk menguasai PAS melalui proksi beliau kali ini belaum berjaya, tetapi ingat Anwar sentiasa menjalankan aktiviti nya dengan begitu licik. Dulu beliau gunakan ABIM dan bekas pelajar Yayasan Anda lihatlah selepas ini mana pula kumpulan yang bakal menjadi korban.
Bagi Azmin Ali, anda seorang yang bijak dan mempunyai potensi sebagai pemimpin pelapis tetapi anda perlu mencari identiti sendiri jangan terus menyokong perkara yang tidak betul yang di rencanakan oleh Anwar Ibrahim. Dalam pandangan aku anda juga sedang di perhatikan oleh gulungan tertentu untuk di jadikan kambing hitam, jadi pandai-pandailah jaga pergerakan anda.
Teruskan perjuangan jangan gentar dengan ugutan.
Patah sayap aku terbang jua.

No comments:

Post a Comment