Saturday, August 1, 2009

KORBAN DEMONSTRASI

Aku kurang menulis pada bulan sudah kerana kesibukan kerja dan terlalu banyak berjalan dalam mencari dan melihat beberapa fakta yang di maklumkan kepad aku, sebelum aku membuat sebarang komen atau memberikan pandangan. Jadi dengan melihat dan memeriksa semua data yang ada, InshaAllah, aku mampu memberikan pandangan yang lebih jujur tanpa berat kepada mana-mana kumpulan.
Dalam menyampaikan pandangan aku berpegang kepada prinsip kebenaran, keikhlasan, kejujuran dan tidak menyinggung sesiapa pun, kerana matlamat aku adalah berkongsi pendapat dalam memerikan komen bukan untuk membuat fitnah. Kali ini aku akan memberikan beberapa komen berkaitan dengan pergolakan yang aku rasa perlu berkongsi pandangan :-
DEMONSTRASI ISA.
1.1 Apakah demonstrasi ini perlu diadakan?, jawapan yang aku berikan ialah TIDAK PERLU. Ini dalam pandangan aku sebenarnya demonstrasi ini diorganiskan oleh sekumpulan orang yang mempunyai kepentingan politik, jelas sekali kehadiran beberapa pemimpin parti politik pada demonstrasi itu adalah untuk meraih sokongan dan sengaja men"create"kan situasi yang begitu.
1.2 Apakah kemungkinan demonstrasi itu di adakan untuk mengubah pandangan diatas PERBICARAAN ANUAR IBRAHIM dengan kes liwat beliau?, jawapan aku - BESAR KEMUNGKINAN. ANUAR dan kumpulannya kemungkinan termasuk sebuah agensi PERISIKAN ASING yang selama ini telah membantu beliau. Aku harap mereka di luar sana dapat memikirkan yang mereka telah dijadikan sebagai alat oleh AGENSI PERISIKAN ASING.
1.3 Selain mengubah pandangan dari perbicaraan Anuar apakah kemungkinan ia juga untuk menarik pandangan lain dari satu inkues yang bakal di adakan bagi satu kes kematian seorang pembantu ahli politik baru-baru ini. Jawapan yang dapat aku katakan ialah berkemungkinan besar boleh.
1.4 Apakah kehadiran Hadi Awang juga mempunyai tujuan tertentu, jawapan aku juga ia. Ini kerana pilihanraya kecil Permatang Pasir akan di adakan tidak berapa lama lagi.
Apa yang akan dipaparkan kepada dunia akan terus bebentuk demonstrasi jalanan. Ini kerana Anuar Ibrahim memang pandai menggunakan massa tetapi beliau sendiri akan melarikan diri apabila situasi menjadi tidak tertentu dengan berbagai alasan termasuklah sakit lama jatuh kuda dan bermacam lagi.
Setahu aku Anuar sememangnya telah menyiapkan tempat persembunyian di luar Negara, dari sumber yang dapat aku percayai beliau mempunyai kediaman di Amerika, Australia dan sebuah lagi di Europe. Dalam ertikata lain persiapan awal telah dibuat untuk menjadi pemimpin dalam buangan jika beliau perlu melarikan diri dari Negara ini.
Kepada ahli-ahli Pas aku harap mereka tidak akan di peralatkan oleh Anuar. Fikirkanlah sendiri, lihatlah kedudukan mata Anuar yang penuh dendam dan opportunis yang akan melaga-lagakan kaum bangsa sendiri demi untuk kepentingan beliau untuk mendapatkan kedudukan. Fikirkan!!!
Patah sayap aku terbang jua.

No comments:

Post a Comment