Saturday, August 8, 2009

KORBAN DAH BERMULA DI SELANGOR

Tak sampai pun 48 jam selepas aku menulis yang gerakan korban politik akan di mulakan di Selangor nampaknya ramalan itu akan bermula. Aku menjangkankan yang episod drama politik Selangor akan agak berpanjangan, ini kerana pada masa ini hanya pelakon tambahan yang mula berdrama dengan menolak gesaan PAS supaya penjualan arak di kawasan yang ramai penduduk Melayu/Islam di hentikan, lalu sigagap pun mengatakan tidak perlu.
Kemudian Pemuda PAS pun buatlah drama nak demo tapi tak jadi sebab ada jejerari tersembunyi yang menghalang, maka drama demo untuk JIHAD tak jadi tapi demo untuk GMI PAS dan konco-konco sanggup keluar belanja dan tipu rakyat sampai Kedah dan Kelantan. Jadi aku yang duduk di tengah-tengah ini pun akan buat andaian sendiri apakah sebenarnya nilai perjuangan mereka ini.
Dalam amatan aku tidak lama lagi Selangor akan buat rombakan kecil DUN, di mana beberapa exco akan di ubah jabatan dan Hassan Ali bakal di beri jabatan lain atau mungkin juga akan di sisihkan dan seorang wakil PAS akan di lantik mengganti tempat Hassan, tapi mulut nya dah pun di tutup. Aku juga menjangkakan Forum Perdana Hassan juga akan di pantau oleh alamak PKR (bukan ulamak) dengan tunjuk ajar dari uz-stard dari DAP sebagiman yang terjadi semasa mereka memerintah Perak, maka hasilnya berceramuklah orang-orang Islam dan Melayu di Selangor.
Dulu aku juga mendengar malah di ceramahkan yang masuk PAS bakal masuk syurga dan ikut UMNO bakal masuk neraka, masa itu aku hampir terpengaruh tapi mungkin aku agak boleh berfikir sedikit baik dari penceramah itu, aku ikut jalan aku. Kini soal masuk syurga tidak lagi di dendangkan kerana ramai orang PAS dah dengar ceramah dari uz-stard DAP bukan lagi pemimpin mereka sendiri, ini semua gara-gara terdapatnya seorang PAK SHEIKH al-juburi yang menjadi mufti mereka.
Ingatlah semua di luar sana masa depan kita kian terhimpit dengan bermacam agenda mereka yang bakal memusuhi kita secara direct atau indirect, kita perlu bermaufakat dengan baik dan penuh mesra bukan untuk kemenangan peribadi sahaja, perjuangan bangsa kita perlu di teruskan dan mestilah di letakan di landasan yang betul supaya anak cucu kita nanti tidak kencingkan kubur kita di atas kesilapan yang telah kita lakukan.
Teruskan perjuangan kita.
Patah sayap aku terbang jua.

No comments:

Post a Comment